Brev til Forbrukertilsynet av 3. mai 2023

Jeg har nå skrevet et svar, som vil bli sendt tilsynet i løpet av dagen. Du kan lese svarbrevet under. Dersom du har kommentarer til innholdet eller arbeidet generelt, er du selvsagt mer enn velkommen til å dele det du har på hjertet – rull i så fal

May 3, 2023

Brev fra Forbrukertilsynet av 18. april 2023

Dette innlegget er under arbeid. Du kan allerede nå legge inn dine kommentarer helt nederst. Disse kommentarene vil bli lest før innlegget ferdigstilles – føl deg derfor fri til å bidra til selve innholdet i det kommende svarbrevet til Forbrukertilsy

April 29, 2023

Dieselgate: Forbrukerrådet og NAF svarer berørte bileiere

Denne posten inneholder svarene, i form av rykende ferske uttalelser fra Forbrukerrådet og NAF. Uttalelsene kommer kun dager etter at EU-domstolen bestemte at alle som har eller har hatt en dieselbil med jukseanordning

March 30, 2023

Dieselgate og Dieselgate 2.0: Brev til Forbrukertilsynet

21. mars 2023 bestemte EU-domstolen at det kan kreves erstatning for ALLE dieselbiler med en jukseanordning. Dette gjelder så godt som samtlige dieselbiler som er solgt i Norge.

March 26, 2023

EU-domstolen, 21. mars 2023: Alle som har eller har hatt en dieselbil kan kreve erstatning og myndighetene er pålagt å hjelpe

EU-domstolen avsa en dom 21. mars 2023, som gjør at nærmere 1 million norske bileiere kan kreve erstatning. Du kan lese mer om dommen her: Dieselgate: EU-domstolen pålegger det enkelte land å hjelpe Dieselgate-ofrene.

March 23, 2023

Dieselgate: Nytt brev fra EU-kommisonen som bekrefter rett til erstatning

Frem til nå har norske forbrukermyndigheter vært lite interessert i at norske bileiere skal få den erstatningen de har rett på. Ved å lese gjennom tidligere innlegg her på bloggen, vil du få ganske god oversikt over myndighetenes engasjement.

March 22, 2023

Dieselgate: EU-domstolen pålegger det enkelte land å hjelpe Dieselgate-ofrene

21. mars 2023 ble det avsagt en særdeles interessant dom ved EU-domstolen. Dommen har stor betydning som samtlige som eier eller har eid en dieselbil hvor det er blitt jukset med utslipp.

March 22, 2023

Tre brev fra Forbrukertilsynet bare i løpet av februar

Du må gjerne lese de to innleggene over, da de kaster et ganske godt lys over norske forbrukermyndigheter sitt engasjement i forhold til den aller største skandalen som har rammet norske bileiere, nemlig Volkswagen sitt juks med utslipp

March 2, 2023

Dieselgate: Rett til å heve kjøpet

11. november 2022 fikk vi endelig bekreftet at norske eiere har rett på erstatning, i tillegg til utbedringen. Bekreftelsen kom fra Europas øverste forbrukermyndighet. I Norge er det 144.000 biler som ble rammet av Dieselgate-skandalen og nå kan man

Feb. 24, 2023

Brev til Kjetil Haare Johansen – Volkswagen sin norske advokat

Om du sender brevet i punkt 5 til Kjetil Haare Johansen, gi gjerne beskjed om dette ved å sende en e-post til info@bilklager.no, eller ved å legge igjen en kommentar helt nederst. På denne måten har både jeg og interesserte en

Feb. 13, 2023

Trusler fra Peter Bonne

10. februar 2023 sendte jeg ut et nyhetsbrev, der jeg informerte deltakere i klagesaken Dieselgate og andre interesserte om at jeg hadde sendt et nytt brev til EU-kommisjonen. I brevet ba jeg EU-kommisjonen kontakte Forbrukertilsynet, for å bekrefte

Feb. 12, 2023

Forbrukertilsynets direktør, Trond Rønningen, engasjerer seg

Som omtalt i forrige innlegg, fikk jeg 6. februar 2023 et brev fra Forbrukertilsynet, med svarfrist 10. februar 2023 – fire dagers frist, altså: Forbrukertilsynet øker presset for at norske bileiere IKKE skal få erstatning.

Feb. 10, 2023

Nytt brev til EU-kommisjonen: Forbrukertilsynet sitt engasjement

I anledning Dieselgate-skandalen og norske forbrukermyndigheters involvering i arbeidet med å bistå norske forbrukere i å motta erstatningen EU mener de har rett på, har jeg i dag sendt et nytt brev til EU-kommisjonen.

Feb. 10, 2023
1 2 3 Next Last